Oppdateringer, feil og vedlikehold

Driftsstatus

Driftsstatus

Vi overvåker kontinuerlig systemet vårt for å oppdage eventuelle feil eller ytelsesproblemer, og vi vil alltid jobbe raskt for å løse eventuelle problemer som oppstår. Hvis du opplever noen problemer eller har spørsmål, er vi her for å hjelpe deg. Kontakt gjerne vår brukerstøtte, så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg så raskt som mulig.

STATUS

Bookingtjeneste v. 3.8.25

Server
Operativt
E-post
Operativt
SMS
Operativt
System
Operativt

Feil som er rapportert og under behandling
Oppdateringer og feilrettinger

18.04.2024 - Lansering av "Språkbytter"

Kontrollpanel språk
Du kan nå endre ditt kontrollpanel til engelsk, hvis ønskelig. Via knappen helt oppe til høyre.

Bookingside språk
Du kan nå endre språk av din bookingside til hvilket som helst språk. Dette gjør du via Innstillinger - Frontpaneler - Språkbytter.

Les mer om Språkbytter, klikk her.

v3.8.25 - 01.04.2024 - Oppdatering fullført og ny modul er lansert: Bookingbegrenser

Rettet:

Løst problem med eksport av ekstratjenester
Løst problem med oppsett av lokasjoner i bestillingspanelet
Løst problem med innstilling av begrensede bestillingsdager
Løst problem med fjernede tillegg etter redigering av avtale
Løst problem med synkronisering av Google Kalender for kommende avtaler
Løst problem med tidssone i kundepanelet
Løst problem med "Tillat å logge inn" ved redigering av ansatt
Løst problem med å legge til "Alternativ"
Løst problem med tilpassede varigheter i kundepanelet
Løst problem med innstilling av spesielle dager for "Alternativer"

Forbedringer:
Lagt til "Hjelpesenter"-modul
Lagt til kortkoder for Priser etter vilkår (og rettet en liten visuell feil): {appointment_conditional_prices_additions} / {appointment_conditional_prices_discounts}

Lansert ny modul:
Bookingbegrensning. Denne lar deg begrense antall bookinger for "Tjenester", "Alternativer" og "Lokasjoner". Du kan sette en grense for totalt antall innenfor et valgt intervall. Du kan også begrense bookinger foretatt av hver enkelt kunde, for eksempel at kunder kun kan booke 2 ganger i uken.

25.02.2024 - Visuell feil på bookingside og Alternativ

Feil 1. Det er oppdaget et visuelt problem på bookingsiden hvis man bruker datamaskin. Design-elementer kan flytte seg en del ned i designet. Vi jobber med en fiks så raskt som mulig. Det kan forventes en fiks mandag 26 februar. Det er ingen feil på mobil eller nettbrett.

Feil 2. Admin kan ikke legge til Alternativ. Fiks kommer snarest.

26.02.2024 - Fikset.

25.02.2024 - Oppdatering fullført, v.3.8.21 Rettet: - Rettet problem med egendefinerte varigheter og ansattspesifikke varigheter - Rettet problem med import av kundeliste i CSV-format med fødselsdagsfelt - Rettet problem med datoformat i kundepanelet. Formatet bestemmes automatisk ut fra WordPress' datoformat. Forbedringer: - Lagt til kortkoder for Priser etter vilkår: {appointment_conditional_prices_additions} / {appointment_conditional_prices_discounts}

15.02.2024 - Oppdatering fullført, v.3.8.18

Rettet:
Rettet problem med første datoer i kalenderen.
Rettet problem med å legge til bruker av ansatt
Rettet problem med fast innskuddsbeløp
Rettet problem med kuponger og Priser etter vilkår
Rettet problem med sletting av kategori i grafvisning
Rettet problem med "Betal nå" i kundepanelet for avlyste avtaler
Rettet problem med Google Kalender og "ventende" avtaler
Rettet problem med feil i kundepanelet
Rettet problem med registrering
Rettet problem med visning av tjenesteliste
Rettet problem med å opprette avtale uten å fylle ut obligatorisk felt fra administrasjonsdashbordet
Rettet problem med rapportdiagram i Mozilla-nettleser
Rettet problem med kunderegistrering
Rettet problem med lengde på tidsintervall.
Rettet problem med "Tillat administratorer å bestille utenfor arbeidstid"
Rettet problem med synkronisering av avlyste avtaler med Google Kalender.
Rettet problem med blank popup i Mollie hvis betalingen ikke er vellykket.

Forbedringer:
Telefonnummer valideringslengde er endret til minimum 7 og maksimum 15;
Lagt til kortkode for tidsbegrensning for å endre avtaler;
Lagt til mulighet for å slette ekstra tjenestekategori;
Lagt til begrensede bestillingsdager i tjenesteinnstillingene.
Skjul antall tilgjengelige plasser.
Hopp over måneden hvis tidsintervallet ikke er tilgjengelig i bestillingspanelet.
Lagt til synkronisering av relevante avtaler som ble opprettet før aktivering av Google Kalender.
Lagt til {appointment_total_attendees} kortkode for å vise det totale antall kunder i en avtale;
{appointment_brought_people} er endret for å vise kun antall medbrakte personer.
Priser etter vilkår i bekreftelsestrinnet er fremhevet.
Alle gruppeavtaler i kalenderen synkroniseres til Google Kalender.
Oppdaterte valutaer.
Lagt til automatisk innlogging etter bekreftelsestrinnet for registrering;
Lagt til en kortkode for avslutningsdato for avtalen.
Tillatelse til "Tillat administratorer å bestille utenfor arbeidstid" er lagt til i brukerrollebehandleren.
Lagt til flere tidsperiodealternativer for tjenesten "Tidsintervalllengde".
Lagt til Redirect til valgt nettside etter booking er fullført.

23.10.2023 - Betalingsmetoder

Betalingssystemene Stripe, Stripe Connect, Vipps, og Mollie opererer optimalt og er tilgjengelige via alle standard nettlesere på mobil, nettbrett, og datamaskiner.

Imidlertid oppstår det utfordringer ved bruk av nettlesere integrert i applikasjoner som Facebook og Instagram, da disse plattformene benytter egne nettlesere som for øyeblikket ikke støtter nevnte betalingssystemer. Vi er aktivt på jakt etter løsninger som vil muliggjøre betalingsbehandling via disse in-app nettleserne.

Viktig: Bookingtjeneste.no vil gjennomføre en planlagt serveroppgradering fra 12. desember kl. 02:00 til 13. desember kl. 05:00. Tjenesten kan være ustabil i dette tidsrommet. Takk for din forståelse.

Rettede problemer:
- Rettet problem med Priser etter vilkår og kuponger.
- Rettet problem med at tjenestebilde ikke lastes i betalingslenken i Stripe.
- Rettet problem med doble e-postvarsler.
- Rettet problem med gruppebooking og rekkefølgen på trinnene.
- Rettet problem med Vurderinger "Tilbake til hjemmesiden"-knappen;
- Rettet problem med "Vennligst fyll ut alle de nødvendige feltene" ved bruk av Skjemaets "skjulte" og "påkrevde" egenskaper samtidig;
- Rettet problem med Egendefinerte Statuser og standard avtalesetting.
- Rettet visuelt problem med Rapporter-modulen.

Forbedringer:
- Lagt til "har en match"-operator Priser etter vilkår.
- Lagt til omdirigering innenfor iFrame-bestillingspanelet.

18.11.2023 - Noen kunder opplevde at sine e-post varslinger eller SMS varslinger ble sendt to ganger.

23.11.2023 - Feilen er fikset.

Fikset:

Rettet problem med negativ tidssone og kalenderdagvisning.
Rettet problem med at knappen ikke svarte på å trykke i kalendermånedsvisningen.
Rettet hjelpetekststilen i de tilpassede skjemaene.
Endret stil på gavekortfeltet i bookingpanelet.
Fjernet rulling under innstilling av status i avtalemodal.
Fikset standardprotokoll i arbeidsflytlenkene.
Fikset inkompatibilitet mellom skatter og Priser etter vilkår.
Utløpte kuponger vises nå ikke i avtalekupongene.
Fikset bortfall av avtaler på grunn av åpningstid.
Rettet problem med "mellom"-operatør i modulen for Priser etter vilkår.
Rettet problem med depositumsbetaling og betalingskoblinger.
Rettet problem med norsk språk i Priser etter vilkår.
Rettet problem med tjenestetrinn.

Forbedringer:

La til "har en match"-operatør til de Priser etter vilkår.
Lagt til overordnet omdirigering i iframe-bestillingspanelet.
Fikset problem med at etternavnet ikke vises i informasjonstrinnet for bookingpanelet.
Fikset problem med kortkode for firmabilde.
Fikset problem med å sende varsling via google for leverandører.
Allerede kjøpt plan er deaktivert på leietakerens abonnementsside.

Vi har nå rettet opp i feilen på Vipps.no som tidligere førte til at betalinger ble satt i "Reservert"-status. Betalingen måtte deretter bli godkjent manuelt via Vipps.no. Fra nå av vil betalingen bli fullført automatisk, selv om kunden ikke går tilbake til nettsiden for å se bekreftelsen på fullført booking. 
 
Selv om dette problemet er løst, vil vi likevel anbefale at du innimellom sjekker Vipps-kontoen din for å forsikre deg om at alle betalinger er i orden.

24.10.2023 - Oppdatering fullført. Versjon 3.8.7

V3.8.7

Fikset:

-Fikset problem med "arbeidsflyt personale filter"

-Fikset problem med Priser etter vilkår og tilpassede feltalternativer

-Fikset problem med bekreftelsestrinnfeil når man setter verdien for skjult (kun adminpanel)

-Fikset problem med kalenderdags skiftets planlagte tid.

-Fikset problem med at kuponger blir brukt på alle medlemmer ved gruppeavtaler.

-Fikset problem med å opprette en avtale med en Google Kalender-hendelse i Kalender-modulen.

-Fikset problemet med avtaleopprettingsknappen når man holder over kalendrene i kalendermodulen.

-Fikset problem med tilpasset egendefinerte tider når "vis etiketter" er aktivert.

-Fikset problem med å endre ekstraens minimums- og maksimumsantall ved bestillingspanelet

-Fikset problemet med å ikke vise avtalen, som er delt mellom forskjellige dager.

- Fikset problem med standardmal for personalets bilde.

17.10.2023 - Oppdatering fullført. Versjon 3.8.6.

Løst:

Løst problem med visning av avtaleinformasjon ved 15 minutters tidsspor.
Løst problem med utseende som ikke kunne oppdateres ved redigering.
Løst problem med modal som dukket opp under ombooking av avtalen i kalenderen.
Løst problem med beregnet inntekt for avlyste avtaler i rapportfunksjonen.
Løst problem med notatfeltet ved kopiering av ekstratjenester.
Løst flere cache problemer.

Forbedringer:

Mva/avgifter inkluderes nå i prisen gjennom hele bestillingsprosessen, hvis ønskelig. Valgfritt.

24.09.2023 - Oppdatering gjennomført.

La til:

- Lagt til en filterknapp i kalenderen.
- Lagt til et statusfilter i kalenderen.

Fikset:

- Rettet problem med fravær av informasjonsfelt i kundeinfoen.
- Rettet problem med fargevelgeren for utseendemodul i Opera.

Forbedringer:

- Opprette avtaler når du klikker på cellen i kalenderens månedsvisning.
- Det kreves ansatte når du oppretter en tjeneste.

24.09.2023 - E-post problemer fikset. Bilder på e-poster ble ikke alltid lastet inn. Dette er nå fikset. Feilen vedvarte kun 1-2 dager.

18.09.2023 - Forbedringer på vår nye Vipps integrasjon.

Vi er glade for å informere dere om viktige forbedringer vi har gjort i vår Vipps-integrasjon for å forbedre deres brukeropplevelse.

Tidligere kunne kunder oppleve problemer med betalingsprosessen dersom de ikke returnerte til nettleseren for å se bekreftelsesmeldingen etter at betalingen var gjennomført i Vipps-appen. Dette kunne i noen tilfeller føre til at betalingen feilet, selv om den i praksis var gjennomført.

Vi er nå glade for å kunngjøre at denne utfordringen er løst. Etter at betalingen er gjennomført i Vipps-appen, vil bookingen også automatisk bli bekreftet, uavhengig av om du går tilbake til nettleseren eller ikke.

Vi håper denne oppdateringen vil gjøre deres opplevelse med vårt betalingssystem mer sømløs og effektiv. Takk for at dere fortsetter å velge våre tjenester.

12.09.2023 - Vi har justert tidspunktene for våre Cron-jobber. Vi har gjort noen endringer i hvordan våre Cron-jobber fungerer. En Cron-jobb er en tidsbasert oppgaveplanlegger som kjører automatiserte oppgaver på serveren vår. Tidligere kjørte disse jobbene hvert 15. minutt, men vi har nå endret dette til å kjøre hvert 5. minutt. Denne endringen vil spesielt påvirke påminnelsesfunksjonen, som nå vil bli mer responsiv. Dette betyr at du vil motta påminnelser og oppdateringer raskere enn før.

07.09.2023 - Vipps popup feil på mobil. Under betalingsprosessen kan en ekstra popup skje etter betaling og en feilmelding oppstår. Dette blir forvirrende for kunde. Betaling blir gjennomført som normalt, men det visuelle har feil. Dette spørs litt på nettleser man bruker på mobil. Vi jobber med en fiks.

12.09.2023 - Fikset.

11.08.2023 - E-postvarslinger

Vi vil informere om at vår e-postleverandør, Brevo.com, har opplevd tekniske utfordringer med sine servere i dag mellom kl. 13:00 og 15:00. På grunn av dette kan det hende at noen e-postvarslinger ikke har blitt sendt ut som planlagt.

Vi forstår at dette kan ha forårsaket ulemper og vi beklager eventuelle problemer dette måtte ha medført.

08.09.2023 - Link fra Facebook gruppe kan inneholde feil. Det er meldt om at bookingsiden ikke viser tjenestene hvis linken deles direkte fra en Facebook gruppe. Vi jobber med en løsning. Beklager ulempene dette medfører.

08.09.2023 - Fikset.

04.08.2023 - Feil på eksportering av bookinger som csv. Vi jobber med en fiks.

07.09.2023 - Fikset.

02.09.2023 - Forbedringer i Vipps-integrasjonen

Vi er glade for å informere om at vi har gjennomført omfattende tester og forbedringer på vår Vipps-integrasjon denne helgen. Disse oppdateringene tar sikte på å forbedre den generelle brukeropplevelsen og betalingsprosessen.

Viktige endringer:

1. Feilretting: Vi har rettet en feilmelding som tidligere kunne oppstå under betalingsprosessen. Dette sikrer en jevnere og mer pålitelig transaksjon for våre brukere.

2. Optimalisert Betalingsprosess: Vi har effektivisert mekanismene bak betalingsprosessen, noe som resulterer i raskere transaksjoner.

3. Autofyll av Telefonnummer: Vipps-integrasjonen henter nå automatisk informasjon fra brukerens booking og viderefører telefonnummeret. Dette reduserer antall steg i betalingsprosessen og gjør det raskere og enklere for kunden.

4. Bookingnummer Inkludert: For økt oversikt og administrasjon, vil nå bookingnummeret for hver transaksjon være synlig på Vipps' kontrollpanel.

Vi er kontinuerlig engasjert i å forbedre tjenestene våre og setter pris på deres tålmodighet og støtte mens vi gjør disse forbedringene.

Hva skal gjennomføres på neste oppdatering av Vipps-integrasjonen?

  • Vi skal lage mulighet for å sende betalingslink via kontrollpanelet på Bookingtjeneste.no.

30.08.2023 - Fikset feil på Egendefinert tid. Lagring fungerte ikke for noen leverandører. Fikset.

17.08.2023 - Produksjon av Vipps betalingsløsning. Vi jobber med å produsere en egen Vipps integrasjon. Denne er planlagt å lansere om kort tid for våre kunder med Pro abonnement.

23.08.2023 - Vipps betalingsløsning er lansert.

27.07.2023 - Mollie tilbyr Klarna som betalingsløsning. Det er meldt feil om at Klarna ikke kommer frem, kun kortbetaling. Vi jobber med en fiks.

15.08.2023 - Fikset.

01.08.2023 - Priser etter vilkår som nylig ble lansert inneholder flere meldte feil. Vi jobber med en oppdatering som skal rette problemer.

15.08.2023 - Fikset.

06.08.2023 - Feil på gavekort-fuksjonen hos noen leverandører. Funksjonen kommer ikke frem som betalingsløsning. Dette gjelder noen brukere. Vi kommer med en løsning.

07.08.2023 - Feil rettet.

31.07.2023 - Nettsiden hadde noe nedetid i ca. 1 time rundt 11-12 tiden. OK nå. Vi beklager ulempene dette medførte.

28.07.2023: Nettstedoppdateringen er fullført. Versjon 3.7.5. Diverse mindre justeringer har blitt gjennomført. Fikset feil på Utseende-funksjonen som ikke kunne lagre.

17.07.2023: Nettstedoppdateringen er fullført. Versjon 3.7.3. Diverse mindre justeringer har blitt gjennomført, og en ny mal-funksjon for innstillinger, arbeidsflyt, osv blir snart tilgjengelig.

29.06.2023: Nettstedoppdateringen er fullført. Versjon 3.7.1. Diverse mindre justeringer har blitt gjennomført, og en innovativ funksjon har blitt lansert. Denne nye funksjonen, kalt "Priser etter vilkår", tillater brukere å tilpasse priser dynamisk ved å øke eller redusere dem i samsvar med spesifiserte vilkår. Prisjustering kan gjøres enten prosentvis eller gjennom et bestemt beløp. Denne funksjonen bringer en ny grad av fleksibilitet og tilpasningsevne til vår tjeneste.

09.05.2023: Feil på Google kalender integrasjon. Vi jobber med en fiks. Oppdatering kommer.

10.05.2023: Feil med Google kalender er fikset.

08.05.2023 - Personale vil oppleve en feilmelding som sier Bad Gateway. Vi jobber med en fiks. Oppdatering kommer.

09.05.2023 - Feil angående innlogging for personale er fikset.

24.04.2023 - Vi beklager å informere om at vi for øyeblikket opplever en feil på "Glemt passord"-funksjonen for kunder/sluttbruker og for de som er satt som Personale. Våre utviklere undersøker problemet, og vi jobber så raskt som mulig med å få det fikset.Vi forstår at dette kan være frustrerende for våre brukere, og vi vil sørge for å oppdatere deg så snart vi har mer informasjon eller en løsning på problemet. Inntil videre anbefaler vi at du tar kontakt med vår brukerstøtte for umiddelbar tilgang til kontoen din. Brukerstøtte kan nullstille passordet i mellomtiden. Ta gjerne kontakt på chatten eller via e-post.Vi beklager igjen for ulempene dette medfører, og vi vil gjøre alt vi kan for å få dette løst så snart som mulig. Takk for din tålmodighet og forståelse.

16.05.2023 - Feil  angående glemt passord for kunder er fikset.

Trenger du hjelp eller har du spørsmål? Klikk på knappen nedenfor for å kontakte brukerstøtte. Vi er her for å hjelpe deg med eventuelle problemer eller bekymringer du måtte ha, og vi vil gjøre vårt beste for å gi deg den støtten du trenger. Vårt mål er å sikre at du har en positiv opplevelse av å bruke tjenesten vår, og vi setter pris på tilbakemeldinger fra deg som kan hjelpe oss med å forbedre tjenesten ytterligere.